Llibre de piades
escriu un correu electrònic altres webs d'escalada i muntanya bibliografia recomanada index per quantificar les pringades per treure el mono els dies de pluja frases per pensar ressenyes d'escalada en gel i corredors ressenyes d'escalada esportiva inici ressenyes d'escalada clàssica i terreny d'aventura on escalar? la nostra previsió les nostres fotos

Via monpart del gorro
escrit per: Joan Prunera || Mail: 2008-09-09 17:15:55
l mes de juny vem anar a fer la Monpart del gorro. Feia uns 4 anys que no la feia. Ens van dir que esta arreglada. Al nostre parer van fer una xapusilla, perque van posar mes assegurances del que hi havien... però.
L'altre dia ens vem asseventar que l'han desequipat. Anirem. a veure que hi ha. Si la van petar tota o casi tota (per cert que si els que la van reequipar (retromegaequipar) ho van fer malament, els que la van petar tambe, eh) Com la vem fer amb el que hi havia, pasas una mica de canguel.lo pero amb algun caxarro pases pero la por ningu la treu.
Les meves preguntes:
Per que van petar el Parabolt a on era un seguro vell?
Per que van petar les reunions?
Ho van fer per "pique" amb el supossat "fantasmilla" que la va retroequipar?
Per que no van petar el vell en contes del nou?
No es correcte que en 40 metres trobis 3 miserables assegrances en condicions?
Despres de tot aixo penso que no anem gens be. Aquesta via es podia eliminar uns quants seguros nous que no calien, pero fer-ho d'una manera tan poc etica... ames dixant el esparregs doblegats a la vista!!!
Ara a la Montpart del Gorro, a part de les inmenses burinades que han deixat al llarg del temps desde la seva obertura l'any 55 (segle passat), ara hi han uns esparregs de parabolts tot doblegats que no fan gens de gracia a la vista. No anem be, senyors, no anem gens be!!
Recordem que la Muntanya de Montserrat no es nostra, es de la Generalitat i la gestiona un patronat, ens agradi o no i el nostre deure es cuidar-la (aquesta i totes, he!!) i aixi no ho fem. No es pot matar to el que es gros.
Es nomes la meva umil pinio junt amb mes companys.
Que penseu de tot aixo, tant gen de moltissim nivell a gen de baixisim nivell (jo tinc (modestia part) un nivell mitjanet)

Gracies a tots per llegir-ho

Respondre

Re: Via monpart del gorro:
escrit per: Herme || Mail : 2008-09-24 23:30:15
Yo entiendo que las vías son para repetirlas, y mas si como la monpart del gorro es una vía de iniciación, debe estar lógicamente asegurada, las reuniones, la salida factor 2, y cada x metros según el riesgo. Teniendo en cuenta que no es para expertos, yo en mi caso la realice hace 30 años o más y creo que se debe asegurar como una vía azul.

Y el que la desequipó es un anormal, si quiere riesgos que busque vías que lo tengan, pues la vida de nadie tiene precio, o el no empezó a escalar nunca.
Para proyectar la escalada hay que cuidarla fomentando vías, y las fáciles”” bien aseguradas.

escrit per: lusilla || Mail : 2008-09-27 17:51:03
para mi tu eres más anormal aún, si no la has hecho actualmente no hables ni opines sobre la via, porque si la hicieras verias lo perfectamente equipada que està, i tendrias que tragarte tus palabras

escrit per: Herme || Mail : 2008-09-28 19:15:21
Yo creo que la mayoría que opina no ha salido de Montserrat, vete a Riglos u otros lugares y las vías mas repetidas y fáciles están sobradamente aseguradas y lo de anormal es para el que desequipa y destroza todo lo que pílla anormal. Y no te repitas tanto.

escrit per: Joan Prunera || Mail : 2008-09-29 16:50:46
A part de les "anormalitats i mes adjetius calificatius (o descalificatius, com volgueu) unes preguntetes o aclariments. Per al que diu que la Monpart esta perfectament equipada. Em podries il.lumiar amb la teva saviessa...? Que entens tu per "perfectament equipada..." Gràcies, es que soc molt tonto i quan la vaig fer l'ultim cop no m'acaba de quedar clar.
I ara per l'altre que diu que es tindria que "asegurar como una via azul". Com es menja aixo? Que vol dir? Com les vias Blaves que van obrir a Montserrat una colla de veterans?
Ja us dic, soc una mica curt i en costa entendre algunes cosas, no compendre, aixo es un altre cosa.

Gràcies per il.luminar-me

escrit per: lusilla || Mail : 2008-09-29 17:13:06
joan prunera, si vols que t'il.lumini, ho faré:

al 1er llarg de 3er grau hi ha els dos claus originals, al segon de 4t hi ha 4 espits, al 3r també de 4t 1 espit i un pont de roca, al 4t de 3er 2 spits i a l'últim de 3er 2 parabolts. ningú ha dit que siguis tonto ni curt, almenys jo no ho penso. De res per il.luminar-te.

escrit per: joan Prunera || Mail : 2008-09-29 18:01:07
No, no si jo no dic que tu hagis dit que jo soc tonto. Jo mateix dic que soc tonto. Llegeix, llegeix. Tot l'equipament de la Montpart ja el conec, per aixo he posat la primera pregunta. Desde la primera vegada que la vaig fer l'any 81, he contat uns 12 cops que la he fet, inclos una vegada l'any 85 en nocturna. Sobre el grau no hi ha tan IV hi ha mes III ers, pero aixo com tot, al igual que restaurar o com restaurar les vies son opinions que jo puc tindre i tu tambe. Molt al contrari que jo o tu tinguem la rao, no? La pregunta es un altrte la que feia, que no em contestes. Tornemi!! es correcte treure un parabol al costat dun buril vell i ronyos.
Jo tambe et paso les assegurances que hi han. Varien una mica de les teves al igual que la graduacio pero aixo es molt subjetiu, o no?
La primera tirada dos pitons
la segona un buril vell dúna falsa reunio, continues recte i trobes un buril am plaqueta (vell) contimues i trobes un buril sense plaqueta (vell) cotinues i trobes a uns 4 metres de la Reunio un altre buril amb plaqueta (vell)
Surts de la reunio i al cap de 4 o 5 metres un pon de pedra continues i trobes un espit continues i un pont de pedra amb un filferro i buril vells flanqueges fins a la reunio i podries xapar algun seguro de la via de l'Adria. Tot el demes que ve es III i trobes pknt de pedra parabolts i burils d'altres vies o que la gen a nat posan al llarg dels anys.

Gràcies. Estic il.luminadissim (ei!! tot aixo t'ho dic amb tot el bon rotllo del mon, dun escalador a un altre.
Salud i que algun dia en veiem penjats per alguna paret!!

escrit per: Jose Luis Giral || Mail : 2008-10-07 22:57:00
Hola:
Tengo 54 años y la primera vez que hice la Montpart del Gorro Frigi fue el 15 de abril del 1.972, hace mas de 36 años, con bota dura, unas Laubisque Pic d'Ouseau.
Entonces no había ningún seguro en las tiradas y se hacian "a pelo" de reunión a reunión. Las reuniones estaban equipadas con tres o cuatro buriles normales. Entonces eso era normal y era una clásica donde se empezaba uno a "soltar" en libre.
Ya hace unos cuantos años que no practico la escalada por tanto no puedo opinar de como esta ahora.
Saludos

suggeriments, problemes, queixes... envia un correu a

Creative Commons License
Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons.