Merchely

Oberturista i any: M. Arcarons, J. Parra i J.L. Fernández, 7/1977
Horari: 5,5h
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, tascons, friends petits i mitjans, bagues i estreps.
Observacions: La via està reequipada, de totes maneres hi ha alguns pitons en mal estat (sobretot a la part superior). En el cinquè llarg hi ha una llastra a punt de caure. Atenció!! Al peu de paret hi ha el nom de la via pintat a la roca, però la via no va per allà, s'ha d'anar més a l'esquerra, a la vertical de la dreta del Dau. La part entre la Feixa i el cim no s'ha reequipat, aquest tram s'escala molt poques vegades i l'equipament és molt escàs.
Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera que puja a Tremp a l'àrea de descans de les Bagasses o al costat del pont romà. Creuem el pont i pugem cap a la paret seguint uns cables. Un cop arribem a la via del tren la seguim cap a la nostra dreta. Passem per dins del túnel i la sortida continem cap al següent. El voregem i baixem una mica, la via comença a la vertical de la dreta del Dau. ATENCIÓ!!! Hi ha el nom de la via pintat a la roca però no és per allà, s'ha d'anar més a l'esquerra. Menys de 10 minuts des del cotxe.
Descens: Des de la Feixa seguir el corriol de baixada fins la carretera, a on baixem per una corda amb nusos.Si s'escala fins el cim s'ha de fer el mateix descens que per la Reina-Puig.