Crits al Vent

Oberturista i any: M.Baraldés i S.Puig, 2007
Horari: 3h
Orientació: Est
Material: Joc complert d'aliens, friends fins al numero 3, tascons i 2 universals opcionals.
Observacions: Via vertical de fisures i diedres. Bona roca en general i amb trams excel·lents. Reunions amb parabolts.
Aproximació: Agafar la carretera que uneix el Càmping de Zuriza i el poble d'Isaba i deixar el cotxe al coll d'Argibiela.
Des del Coll d'Argibiela baixar uns 25 metres pel costat aragonés per anar a buscar el GR11 que va en direcció al cim de Penya Ezkaurre. Continuar el GR durant uns 12 minuts i quan siguem a mitja pujada agafar una desviació a mà esquerra marcada amb una fita. A partir d'aquí cal anar seguint un petit camí que travessa de forma horitzontal (mai en pujada) pendents amb tarteres i boscos. El caminet ens portarà a un balcó penjat on comença l'Aresta Est. Creuar el balconet arrimats a la paret en direcció sud, a mida que anem flanquejant passarem per diferents peus de via, fins que arriva un moment que un canaló amb ressalts herbosos ens indica el moment per baixar a la tartera central del vessant est de la muntanya. Baixar el canal i remuntar la tartera durant 15 minuts fins que veiem clarament la paret. A peu de via s'hi arriva des d'una feixa que comença una mica més amunt, just quan aquesta s'acava pel seu costat est és on hi ha el peu de via. Total 1h
Descens: Des del cim del segon hombro de l'aresta est el més cómode es davallar pel vessant nord per unes fortes pendents herboses fins arrivar a una canal que tenim a mà esquerra (baixant). Un cop a la canal, baixar fins enllaçar amb la tartera que hem creuat en el camí que flanqueja cap el balconet. Agafar el camí d'anada fins al cotxe. Total 30 min.
Un altre opció és seguir l'aresta est fins el cim de Penya Ezkaurre i baixar pel GR.