Salt de la Capa de la Princesa

Horari: 2.5h
Orientació: Oest
Material: Cargols de glaç
Observacions: Una autèntica raresa que no cal deixar escapar els anys que es forma. Bona cascada en un lloc inusual.
Aproximació: Hi ha 2 possibilitats:
- Des de Vidrà (osona), seguir la carretera en direcció a St Privat d'en Bas. Passat Vidrà, cal prendre una pista que passa pel Coll de Ciuret (1.297 mts) i arriba fins el Pla Traver en direcció al Puigsacalm. Poc després del Coll de Ciuret cal parar atenció a un cartellet a l'esquerra a l'inici del camí de baixada que va a la Solana de Plataver, lloc d'inici de la cascada. Si no es troba aquesta cruïlla, seguir fins el final de la pista a la masia del Pla Traver i prendre el Camí de les Escales de baixada, al bosc darrera la masia.
- Des de Sant Privat d'en Bas, prendre la pista al Pla d'en Xurri. Continuar a peu fins el salt de Sallent que es remonta per la seva dreta fins al peu de la cascada.
Aquesta cascada és el graó superior del Salt de Sallent.
Descens: El final de la cascada és al Pla Traver, aprop de la masia.
Si s'ha vingut per Vidrà, només cal tornar per la pista de l'aproximació.
Si s'ha vingut per Sant Privat d'en Bas, a la masia cal prendre el Cami de les Escales fins al peu de la cascada i tornar pel camí de l'aproximació.