Gran Manitú

Oberturista i any: R. Olmos i K. Mañez
Horari: 3h
Orientació: Sud
Material: Cintes exprés, friends petits i mitjans i bagues.
Observacions: Via bastant equipada amb parabolts, amb una mica de morro es pot fer només amb cintes exprés. El tercer llarg és molt llarg, potser no arribem a la tercera reunió amb cordes de 60 metres. Una bona opció és saltar-se la R2 i muntar reunió a la primera assegurança del tercer llarg. Els 2 primers llargs són una mica cutres, però la via va guanyant amb l’alçada.
Aproximació: De la carretera de Sant Llorenç de Morunys agafar el trencant al poble de Canelles. Passades unes quantes corbes veiem una gran casa abandonada a l'esquerra i a l'altra banda del riu. Es deixa el cotxe en una esplanada al costat d'una pista que té els primers metres asfaltats. Caminar fins la casa i prendre el camí més evident cap a la paret. Es van trobant restes de pas i fites. La via comença en una canal que es forma a la dreta de la paret, a la dreta d’una agulla que hi ha a la base de la paret.
Descens: Des de l’última reunió anar amunt i a la dreta a buscar la carena. Un cop a la carena baixar cap a la dreta de la paret. Passat un contrafort rocós i abans de pujar a l'altra punta hi ha un camí-tartera que baixa. Fita a l'inici. Cal fer alguna desgrimpada. Un cop a peu de paret es van trobant fites i camí fressat que ens porten fins al casalot abandonat.