Les Secouristes

Oberturista i any: J.L. Aussel, T. Dulac i Nestor; 4/1998
Horari: 2h
Orientació: Sud-oest
Material: Cintes exprés i algun friend petit i mitjà.
Observacions: Via equipada amb parabolts i pitons (últim llarg). Els friends només calen per acabar de protegir l’últim llarg. La penúltima reunió es munta amb l’ajuda d’un pi.
Aproximació: Pugem per la pista forestal que porta al refugi de Marialles i aparquem al parquing de “Randé”. Retrocedim uns 100 metres per la pista i baixem pel GR fins al “Col du Cheval Mort”. Aquí deixem el GR i agafem un camí paral•lel a un canal. Seguim aquest camí, creuant un prat, primer de baixada, després una curta pujada i finalment baixant al riu Cady. En aquest punt trobem un pont que creua el riu, però no hem de creuar aquí. Hem de seguir riu avall uns cent metres fins que trobem un punt on podem creuar el riu caminant sobre blocs. A principi d’estiu potser ens haurem de descalçar. Després seguim avall fins a trobar la paret. La via comença a l’esquerra de la paret.
Descens: En ràpel. Primer per la via, i a partir de la R4 hem de baixar per la via de la dreta.