Llorenç-Joan

Oberturista i any: J. Asín i Ll. Vallés; 05/05/12
Horari: 4-5h
Orientació: Nord-oest
Material: 15 cintes, friends fins al camalot nº2, tascons, cordinos per si cal renovar-ne algún dels posats.
Observacions: Els A1 estan equipats amb cordinos, claus, i algún parabolt. Via que s’ha netejat però no tant com per deixar-la per consum massiu. En els trams difícils està equipat, on es fácil les assegurances allunyen. El L5 pot ser el més exposat.
Aproximació: De Coll de Nargó, acabant d'esmorsar al Thaussà,(ara tenen tapes a la barra!!!) anirem cap a Fígols, just abans d'entrar al poble, agafarem la pista que puja per la dreta, per sobre d'un mur de pedra, i seguirem la pista fins la cadena. Ara a caminar per la pista amunt, vaires "paelles" i ja arribant la coll i passant de llarg la vertical de la via, trobem a mà dreta uns marges de pedra (antics camps) on trobarem unes fites. Entrarem planers a buscar la vertical de la via per sobre del marge i passant per sota d'un bosc tancat, seguirem algunes fites fins primera tartera, pujarem una mica, i arribarem a una segona, just abans de superar-la, les fites ens porten amunt, cap a unes plaques per on grimparem(més fites) i que ens porten a peu de via on trobarem restes del que vam trobar per peu de via....un parell de motxilles porta-mànegues i una llança de bombers...Aquí s'inicia la via, davant d'una rampeta.(40 minuts)
Descens: de R8, pujarem recte amunt fins a cim, ara seguirem recte endavant fins un caminet que creua, l'agafarem cap a l'esquerra, es el descens de la Xelo Bam, seguirem a l'esquerra i baixarem cap al camí que portavem en l'aproximació i en 1 horeta estarem al cotxe
Data d'ascenció: 09/06/2012
Informació proporcionada per: llorenç valles